기타

애드센스(adsense) 수익구조

invest99 2024. 11. 6. 09:03

 

 

페이지 RPM

1,000회 노출당 페이지 수익(RPM)은 예상 수입을 페이지 조회수로 나눈 다음 1,000을 곱한 값입니다.

페이지 RPM = (예상 수입 / 페이지 조회수) * 1000

25회의 페이지 조회수에 따른 예상 수입이 0.15달러라면, 페이지 RPM은 6달러가 됩니다((0.15 / 25) * 1,000).

 
이 도움말에 대한 의견

 

Revenue per thousand impressions (RPM)

Revenue per 1000 impressions (RPM) represents the estimated earnings you'd accrue for every 1000 impressions you receive.

RPM doesn't represent how much you've actually earned; rather, it's calculated by dividing your estimated earnings by the number of page views, impressions, or queries you received, then multiplying by 1000.

Formula:
RPM = (Estimated earnings / Number of page views) * 1000

Examples:
  • If you earned an estimated $0.15 from 25 page views, then your page RPM would equal ($0.15 / 25) * 1000, or $6.00.
  • If you earned an estimated $180 from 45,000 ad impressions, your ad RPM would equal ($180 / 45,000) * 1000, or $4.00.

RPM is a commonly used number in advertising programs. You may find it helpful for comparing revenue across different channels.

 

 

 

클릭당비용(CPC)

CPC(클릭당비용)은 사용자가 광고를 클릭할 때마다 게시자가 벌어들이는 금액입니다. 광고의 CPC는 전적으로 광고주가 정하는 것이며, 광고하는 제품에 따라 광고주가 클릭당 지불하려는 금액이 달라집니다.

Cost-per-click (CPC)

The cost-per-click (CPC) is the amount you earn each time a user clicks on your ad. The CPC for any ad is determined by the advertiser; some advertisers may be willing to pay more per click than others, depending on what they're advertising.

 

 

페이지뷰

보고서에서 페이지뷰는 사용자가 Google 광고가 게재된 페이지를 조회할 때마다 집계됩니다. 이 페이지에 게재된 광고의 수에 상관없이 페이지뷰 1회로 기록됩니다.

예를 들어, 광고 단위 3개가 있는 페이지를 두 번 조회한 경우 페이지뷰 2회로 기록됩니다.

 

 

노출수

광고 요청 1회에 대해 하나 이상의 광고가 사용자 기기에 다운로드되기 시작하면 노출 1회로 집계됩니다. 노출수는 광고를 로드한 광고 단위(콘텐츠 광고의 경우) 또는 검색어(검색 광고의 경우)의 수와 같습니다.